Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce pneumatik
Dlouhý, Filip ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je obecné shrnutí funkce, konstrukce, historie a srovnání pneumatik jednotlivých kategorií vozidel. Srovnání je zaměřeno na funkce a použití pneumatik. Součástí je nastínění moderních trendů a budoucího vývoje pneumatik.
Identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností
Bilík, Martin ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností. Stopy pneumatik na vozovce jsou jedním z nejdůležitějších objektivních prvků pro analýzu nehodového děje a jejich snadná a přesná detekce je tedy velmi důležitá. S narůstající technickou vybaveností vozidel, zejména se zavedením novějších generací asistenčních systémů brzdění, se brzdné stopy na vozovce zanechané pneumatikami stávají pro lidské oko téměř neviditelné. Je tedy žádoucí, aby jejich detekce byla nejen co nejpřesnější, ale také pokud možno snadná a rychlá, a to nejen pro soudní znalce, ale především pro příslušníky výjezdových jednotek dopravní policie. V souladu s vývojem a zaváděním nových bezpečnostních a asistenčních systémů do vozidel by měl být i vývoj prostředků a metod zajištění podkladů pro technickou analýzu dopravních nehod. Realita však ukazuje, že postupy, byť stále funkční, jsou několik desítek let prakticky shodné, a především jsou závislé na subjektivních schopnostech dokumentujících osob. Zásadním prvkem práce, ve srovnání s dříve popsanými postupy měření, je využití moderních metod a zařízení, tj. poznatků na nejvyšší známé úrovni poznání. Cílem je nalezení a ověření jednoduché, přesné a subjektivně co nejméně ovlivnitelné metody detekce stop na vozovce. Pomocí série provedených měření byla potvrzena možnost využití termokamery, v technické úrovni, kterou obvykle disponují jednotky hasičského záchranného sboru na místě dopravní nehody, za omezených atmosférických a časových podmínek. Dále bylo využito spektroskopie laserem buzeného plazmatu přístrojem rLIBS. Tuto metodu detekce nezřetelných stop pneumatik lze, na základě provedených měření a uvažovaného odstranění nedostatků přístroje ve vývojové fázi prototypu, označit jako minimálně ovlivnitelnou dokumentující osobou a současně dostatečně rychlou.
Konstrukční návrh zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel
Kojecký, René ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření parametrů pneumatik a jejich vlivem na aerodynamiku vozidel. Cílem je vytvořit konstrukční návrh testovacího zařízení pneumatik spolu s vhodnou metodou vyhodnocení získaných výsledků. V teoretické části je uveden přehled aktuálně používaných metod testování pneumatik. Následuje průzkum trhu za účelem výběru vyhovujících komponentů pro navrhované měřící stanoviště. Výstupem praktické části práce je sestavení řešiče ve formě Matlab skriptu a konstrukční návrh s potřebnou výkresovou dokumentací.
Automobilové soutěže a používaná technika včetně seriálu WRC
Novák, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled současného stavu techniky používané v automobilových soutěžích se zaměřením na seriál WRC. Práce je rozdělena do pěti částí. V první části jsou uvedeny soudobé automobilové soutěže a federace FIA. Druhá část je zaměřená na specifikaci vozů WRC. Třetí část seznamuje se způsobem organizace šampionátu WRC. Jsou představeny posádky se svými týmy, jejich výsledky v šampionátu a v poháru konstruktérů. Největší pozornost je věnována čtvrté a páté části, které jsou zaměřeny na soudobou techniku používanou ve WRC a vývojové trendy v této oblasti. Jsou zde uvedeny způsoby virtuálního navrhování, počítačové simulace a testování.V závěru práce jsou zmíněny příklady vývoje vozů WRC a řešení převzaté na sériové vozy z techniky WRC.
Návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student
Zubíček, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním různých typů pneumatik určených pro vůz projektu Formule Student. Porovnání je z pohledu vybraných charakteristik i z pohledu simulací na jedno kolo. Práce se také zabývá kinematickým návrhem podvozkové skupiny v závislosti na vybrané pneumatice, ale i s ohledem na zlepšení jízdních vlastností monopostu Dragon 6.
Vliv parametrů a vlastností pneumatik na jízdní dynamiku vozidel
Toufar, Pavel ; Krejčíř, Pavel (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem vlastností a parametrů pneumatik na jízdní dynamiku. V úvodu práce je pojednáno o jízdní dynamice vozidel, důležitosti pneumatik a jejich konstrukci. Druhá část práce je věnována provedení a posouzení vlastního experimentu. Mým experimentem je brzdná zkouška pneumatik různého stavu nahuštění a různých rozměrů. V závěru práce je shrnuta důležitost správného stavu pneumatik.
Konstrukce segmentu formy pro lisování pneumatik vyráběného technologií Selective Laser Melting
Kvaššay, Adrián ; Maňas, Pavel (oponent) ; Rapant, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vývojom a konštrukčnými úpravami segmentu formy pre lisovanie pneumatík, ktorý bude sériovo vyrábaný pomocou aditívnej technológie Selective Laser Melting. Materiálom pre výrobu je vysokopevnostná oceľ 1.2709. Na základe výskumu boli v konštrukcii použité vhodné bunkové štruktúry, ktoré eliminujú výrobné náklady a zabezpečujú dostatočnú tuhosť. Pevnosť bola overená pomocou MKP. Bola vyrobená funkčná vzorka, ktorá sa analyzovala pomocou optickej digitalizácie za účelom kvantifikovania geometrickej presnosti.
Matematické modely pneumatik
Straka, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou modelování pneumatik pro počítačové simulace. Cílem práce je výčet a popsání aktuálně používaných matematických modelů pneumatik a jejich vzájemné porovnání. V práci jsou popsány modely kartáčové, Fiala, Magic Formula (Pacejka), FTire, UA-Gim, 521 a DELFT. Jednotlivé modely jsou následně porovnány pomocí simulací v softwaru MSC ADAMS Car. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů s komentářem a zhodnocením. Tato práce slouží k vytvoření přehledu v oblasti aktuálně používaných matematických modelů pneumatik v počítačových simulacích.
Dojezdové pneumatiky osobních automobilů
Ondák, Lukáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce, na základě rešerše, v první části popisuje konstrukci, rozdělení a značení konvenčních pneumatik. V druhé, stěžejní části, dává čtenáři přehled o jednotlivých typech dojezdových pneumatik, popisuje jejich výhody a nevýhody a porovnává je vzhledem ke konvenční pneumatice.
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím
Kleger, Ondřej ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Modelování a simulace jsou v současnosti velmi důležitá témata především v automobilovém průmyslu. Těchto simulací se využívá jak při vývoji nových vozidel či při jejich zdokonalování, tak zejména také pro vývoj a testování veškerých aktivních bezpečnostních systémů vozidel jako je systém proti prokluzu kol při brždění ABS, systém proti prokluzu kol při rozjezdu ASR, systém stability vozidla ESP a podobně. Pro všechny tyto systémy a jejich simulace je nutné dobře simulovat interakci kola (pneumatiky) a povrchu. Díky simulování lze podstatně jednodušeji napodobit jízdní situace a celý systém se přibližuje reálnému chování vozidla na vozovce. I přes stále přesnější simulace se však vývoj neobejde bez měření a testů reálné pneumatiky a povrchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.